Laguna - Bukmarker - Posedovanje štampanih knjiga je drugačije od sakupljanja elektronskih - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Posedovanje štampanih knjiga je drugačije od sakupljanja elektronskih

Istraživači sa univerziteta Arizona i Tovson su otkrili da je psihološko iskustvo kod posedovanja elektronskih knjiga značajno drugačije od posedovanja štampanih.



Rezultate njihove studije „Interpretacije digitalnog posedovanja kupaca na tržištu knjiga“ objavio je u aprilu ove godine magazin Electronic Markets, a u njima je potvrđeno ono na šta su mnogi u izdavaštvu sumnjali – posedovanje elektronskih knjiga jednostavno stvara drugačiji osećaj.

Istraživanje je pokazalo da su učesnici „opisali da su mnogo emotivnije vezani za fizičke knjige koje koriste kako bi razvili osećaj pripadanja“, navode sa univerziteta u Arizoni. Ljubitelji knjiga već dugo žale za gubitkom „mirisa knjige“ koga nema prilikom korišćenja elektronskih izdanja, a učesnici istraživanja su se dotakli važnih aspekata posedovanja knjiga: korišćenje polica za knjige za razvoj sopstvene ličnosti i, posebno, mogućnost da se stranice knjige dopune beleškama na marginama.



Učesnici studije su takođe „izrazili frustraciju“ zbog nepostojanja opcija za premeštanje fajlova i deljenje sa drugima. Agresivne prakse Menadžmenta digitalnih prava (DRM) su značajno ograničile mogućnost deljenja elektronskih knjiga sa prijateljima. Izdavačka industrija je odavno shvatila da je za uspeh knjige važan marketing „od usta do usta“, ali ograničenja koja prate elektronske knjige utišavaju takav oblik ponašanja. Bez obzira što takve zabrane nisu tehnološki neophodne, izdavači su na sve načine ograničili deljenje kako bi smanjili gubitak prihoda (fajlove možete podeliti bezbroj puta dok to nije slučaj sa štampanom knjigom koja će se na kraju raspasti, a u svakom trenutku može biti samo kod jedne osobe).

Ali, na kraju, treba napomenuti da elektronske knjige imaju neke od ključnih prednosti: mogućnost da promenite veličinu teksta i da sa sobom nosite više od jedne knjige što čitaocima daje mogućnost da u svakom trenutku imaju pristup mnoštvu knjiga.



Kao zaključak se ističe, kako navodi Sabrina Helm, vođa tima koji je sprovodio istraživanje, elektronske i štampane knjige su potpuno različiti proizvodi koji imaju različite funkcije – elektronske su praktičnije i uslužnije dok su štampane čulno bogatije.

Izvor: forbes.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

rođendan beo shopping centra u delfi knjižari 20 popusta na ceo asortiman laguna knjige Rođendan BEO Shopping Centra: U Delfi knjižari 20% popusta na ceo asortiman
11.06.2025.
BEO Shopping Centar proslavlja peti rođendan, a tim povodom od 13. do 15. juna 2025. u Delfi knjižari BEO Shopping Centar važiće 20% popusta na ceo asortiman. Iskoristite akciju kako biste naba...
više
poklon kupon delfi knjižara i starbucks kafeterije 20 na ceo asortiman laguna knjige Poklon-kupon Delfi knjižara i Starbucks kafeterije: 20% na ceo asortiman
12.06.2025.
Ne propustite akciju u čak šest Delfi knjižara od 16. juna do 31. jula 2025, kada uz svaku kupovinu u kafeteriji Starbucks u blizini knjižara dobijate poklon-kupon na 20% za ceo asortiman. Loka...
više
bojan savić ostojić mislim da ne bih preživeo nove devedesete laguna knjige Bojan Savić Ostojić: Mislim da ne bih preživeo nove devedesete
11.06.2025.
Bojan Savić Ostojić, pisac i prevodilac srednje generacije, pažnju literarne javnosti stekao je romanima „Punkt“ (2017), „Nema oaze“ (2019), „Ništa nije ničije“ (2020), „Varvarin u Evro...
više
sesilija rabes umetnost je opsednuta istinom laguna knjige Sesilija Rabes: Umetnost je opsednuta istinom
11.06.2025.
U razgovoru za Bukmarker naučnica i spisateljica Sesilija Rabes otkriva da li je i na koji način u romanu prvencu „Sve je u redu“ uspela da ostvari svoju želju da pomiri svet kakav jeste sa svetom kak...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.