Laguna - Bukmarker - Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih - Knjige o kojima se priča
Nova epizoda podkasta svake srede u 20 sati na našem Jutjub kanalu
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoPodkastNagradeKalendar

Imati štampane knjige drugačije je od posedovanja elektronskih

Istraživači na univerzitetu Arizona i Tuson, ustanovili su da je u psihološkom smislu bitno drugačiji osećaj posedovati elektronske knjige od onog koji pružaju štampana izdanja.



Rezultati njihovih istraživanja o tome „kako potrošači gledaju na posedovanje digitalnih knjiga“, objavljeni prošlog meseca u žurnalu „Electronic Markets“, jasno pokazuju ono što su odavno mnogi u izdavačkom poslu pretpostavljali a to je da je osećaj posedovanja elektronskih izdanja drugačiji.

Ustanovljeno je da su ispitanici „opisali da su emotivno više vezani za fizičke knjige, i da imaju jasniji osećaj posedovanja“, navodi se u univerzitetu Arizona. Ljubitelji knjiga odavno jadikuju zbog gubitka „mirisa knjiga“ koji ide sa korišćenjem elektronskih izdanja, a ispitanici su se dotakli i nekih drugih važnih stvari vezanih za posedovanje knjiga kao što je njihovo ređanje na policama u skladu sa sopstvenom ličnošću a naročito dodavanje beleški po ivicama stranica.



Ispitanici su takođe „izrazili frustraciju“ nedostatkom opcija za deljenje fajlova. Zaštita autorskih prava sprečava čitaoce da podele elektronske knjige sa svojim prijateljima. Odavno se zna da su usmene preporuke koje kruže među čitaocima ključne za uspeh neke knjige, a zabrane ograničavaju ovakvu vrstu promocije. Ipak, treba napomenuti da ovakva ograničenja nisu tehnološki neophodna već su ih izdavači nametnuli kako bi sprečili preterano deljenje materijala a samim tim i pad prihoda (fajl možete da podelite beskonačno puta za razliku od odštampane knjige, koja će se na kraju raspasti i koja može biti samo kod jedne osobe u jednom trenutku).

Ali, kada se sve svede, elektronske knjige imaju jednu ključnu prednost: mogućnost da promene veličinu, i da se više njih ponese odjednom, što čitaocima daje pristup svim izborima u svako vreme.

I na kraju, prema mišljenju Sabrine Helm, glavne autorke ovih istraživanja, elektronske i štampane knjige su u potpunosti drugačiji proizvodi sa drugačijom namenom – prve su svestranije i usredsređene na davanje što više mogućnosti a druge imaju veću emotivnu vrednost.
 
Izvor: forbes.com  
Prevod: Vladimir Martinović


Podelite na društvenim mrežama:

dve knjige s ai naslovnicama izbačene iz trke za novozelandsku književnu nagradu laguna knjige Dve knjige s AI naslovnicama izbačene iz trke za novozelandsku književnu nagradu
25.12.2025.
Među istovremeno bizarnim i tužnim vestima koje govore o problemima sa veštačkom inteligencijom, našla se i vest da su dva romana, koja su bila u trci za prestižnu novozelandsku književnu nagradu „Oka...
više
iz ugla prevodioca tajna božićna biblioteka dženi kolgan laguna knjige Iz ugla prevodioca: „Tajna božićna biblioteka“ Dženi Kolgan
25.12.2025.
Britanska autorka Dženi Kolgan, koja je nedavno bila gost Beogradskog sajma knjiga, napisala je dosad tridesetak knjiga od kojih su mnoge objavljene i kod nas. Najčešća tema njenih romana, osim ljubav...
više
prikaz romana optički nišan pavijani, mandrili i hiljadu papirnih ždralova laguna knjige Prikaz romana „Optički nišan“: Pavijani, mandrili i hiljadu papirnih ždralova
25.12.2025.
Neka pažljivo sprovedena statistika verovatno bi pokazala da najčešću temu u ovdašnjoj književnosti (ali i kinematografiji), pored ljubavi i istorije – uz to sa njima nekako neizbežno i neraskidivo sp...
više
prikaz romana humano preseljenje baba gizina sadržajna smrt laguna knjige Prikaz romana „Humano preseljenje“: Baba Gizina sadržajna smrt
25.12.2025.
„Prošlost je istorija, budućnost je misterija“, mantraju zavisnici na seansi. Ispostaviće se, međutim, da postoji i mnogo toga istorijskog i misterioznog između te dve imaginarne tačke – postoji višed...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.