Upoznajte japansku kulturu i doživite najzanimljivija iskustva u Tokiju i Kjotu, metropolama Zemlje izlazećeg sunca, zahvaljujući društvenoj igri „
Idemo! U Japan“ Džoša Vuda.
Uz zanimljivu društvenu igru „Idemo! U Japan“ dizajnera Džoša Vuda istražićete metropole Tokio i Kjoto, posetićete najvažnije turističke atrakcije i upoznaćete japansku kulturu. Pomoću 160 prelepo ilustrovanih karata, strateški možete da isplanirate svoje aktivnosti i sastavite plan puta za čitavu nedelju.
Ovo je igra koju možete igrati sami ili se takmičiti protiv drugih igrača. Bodove dobijate za uspešno snalaženje po gradovima, uživanje u omiljenim aktivnostima i ispunjavanje ličnih ciljeva. Morate pametno birati aktivnosti i raspoređivati resurse kako biste maksimalno iskoristili sedmodnevni boravak u Japanu. Od poseta istorijskim hramovima do uživanja u modernim atrakcijama, važno je sve uklopiti kako biste sakupili što više poena i pobedili.
Na putu postizanja cilja pomažu vam karte aktivnosti.
Card drafting je mehanika u kojoj igrači biraju karte među onima koje su raspoložive za sve igrače. Za razliku od većine
drafting igara, vaše mogućnosti ovde su prilično ograničene, jer veći deo partije možete da odaberete samo jednu od dve karte – ali u tome i jeste izazov. Drugi izazov je korišćenje karata za voz. Špil karata koji predstavlja različite aktivnosti u Japanu podeljen je između špila Tokija i Kjota, pa svaki put kada radite akciju koja zahteva da putujete u drugi region, morate da kupite kartu za voz. Prva karta je besplatna, ali će vam sve naredne doneti dva negativna poena, tako da morate pažljivo planirati.
Akcija planiranja je jednostavna: izaberete kartu iz ruke i odigrate je u jednom danu u nedelji. Dan može imati „gomilu“ od tri karte i, kada se napuni, isti dan se zaključava do kraja igre. Zanimljivo je da kada odigrate karte, na tabli se ništa ne pomera. Sve staze pomerate i sva bodovanja vršite tek na kraju igre, počevši od početka nedelje.
Što se tiče samih karata, sve one će vam doneti bodove, istovremeno vam dajući i tokene iskustva i prilagođavajući vaše raspoloženje. Različite vrste tokena su samo tematski način korišćenja tokena povoljnih uslova u prikupljanju kolekcije. Da li je vaša aktivnost možda povezana sa hranom? Šanse su da ćete imati iskustvo sa ikonom zelene hrane, i što se dalje krećete stazom, više bodova ćete osvojiti. Raspoloženje je još jedan deo o kome morate da brinete, jer će skupe ili iscrpljujuće aktivnosti smanjiti vaše raspoloženje, dok će ga jeftine ili opuštajuće aktivnosti poboljšati. Raspoloženje, slično kao i staza sa iskustvom, utiče na vaše bodovanje.
Jedan od najprijatnijih aspekata igre je mehanika „idi u šetnju“. Ako niste zadovoljni kartama u svojoj ruci, imate opciju da odbacite jednu i izvučete novu. Međutim, drugu stranu izvučene karte ne možete da vidite do kraja, što ishod vaše igre čini pomalo neizvesnim, ali i uzbudljivim.
Važan aspekt koji treba imati na umu jeste da svaki dan ima određeni tip povoljnog iskustva, koji se određuje tokom podešavanja igre. Nakon što završite dan sa postavljanjem tri karte, dobijate bonuse na osnovu toga koliko su iskustva na tim karticama u skladu sa omiljenim iskustvom dana. Ovi bonusi mogu imati različite oblike, kao što su: trenutno poboljšanje raspoloženja; zarada žetona divljeg iskustva za kasniju upotrebu; ili dobijanje luksuzne karte za voz koja dodeljuje bodove umesto da ih oduzima.
Ova društvena igra idealna je za sve ljubitelje putovanja, japanske kulture, kao i one koji uživaju u takmičenju, skupljanju kolekcija i pričanju zanimljivih priča kroz igru. Uz trajanje od 45 do 60 minuta, ova igra savršena je za porodične večeri i okupljanja sa prijateljima.
Autor: Stefan Apatović
Izvor: časopis Bukmarker, br. 53