Laguna - Bukmarker - Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi - Knjige o kojima se priča
Nova epizoda podkasta svake srede u 20 sati na našem Jutjub kanalu
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoPodkastNagradeKalendar

Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi

Nedavno objavljeno istraživanje Republičkog zavoda za statistiku pokazuje da svega 6,6% ljudi koristi internet za kupovinu štampanih knjiga, mnogo se više koristi za dostavu hrane ili kupovinu garderobe. U knjižarama kažu da im je opala onlajn prodaja. Razlog vide u većim cenama, ali uprkos poskupljenjima, fizička prodaja i dalje se drži.



Znanje nema cenu, ali je njegovo sticanje sve skuplje, barem ono neformalno. Hiljadu dinara je, ne tako davno, bila gornja cena u knjižarama, a danas početna.

Tokom pandemije oko 20% poskupeo je samo papir, i to je samo jedan od razloga što su štamparije početkom prošle godine morale da koriguju cene.

Tanja Vučković iz izdavačke kuće Laguna ne može da precizira koliko košta štampa jedne knjige, zato što na tu cenu utiče mnogo faktora – prava za koje se plaća određena suma novca, zatim pripreme za štampu, lekture, korekture, uredničko čitanje, korice, pa zatim i cena štampe, koja zavisi na kojem papiru se štampa, kakvi su priprema, kvalitet, povez i na kraju oprema knjige.

Profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović navodi da se iz marže, koja je razlika između prodajne i nabavne cene, po pravilu nadoknađuju svi operativni troškovi.

„Formiranje cena zavisi i od situacije na tržištu, od toga koliko ima konkurencije u pojedinim segmentima izdavaštva. Ako nema mnogo konkurencije, onda imamo, na primer, dva-tri velika igrača koji mogu da imaju dominantan položaj na tržištu. Kad god imamo slobodnu konkurenciju između takmaca na tržištu, mi imamo potpuno slobodno formiranje cena“, objašnjava Aćimović.

Čitaoci više vole da dođu u knjižaru

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da svega 6,6% ispitanika naručuje knjige. U samim knjižarama promet je, tvrde, ostao isti.

„Naše iskustvo govori da čitaoci ipak više vole da dođu u knjižaru i da tu kupe knjigu, po nekoj statistici svega 12–15% kupovina knjiga obavlja se putem sajtova, knjižare su uvek u modi“,  ističe Tanja Vučković.

Da će odlazak u knjižaru uvek biti u modi, pokazuje i nedavno završen Sajam knjiga, koji je posetilo više od 200.000 ljudi. Koliko se njih kući vratilo punih kesa, nema podataka.
 
Autor: Jelena Baranin
Izvor: rts.rs


Podelite na društvenim mrežama:

bukmarker podkast, ep 4 srđan dragojević tiho, snima se krupan kadar na književnost laguna knjige Bukmarker podkast, ep. 4–Srđan Dragojević: Tiho, snima se! Krupan kadar na književnost
18.12.2025.
Dobro došli u podkast Bukmarker! Naš sledeći gost je reditelj, scenarista i pisac Srđan Dragojević. Ovom prilikom Dragojević je govorio o svom novom romanu „Lajk“, koji je nedavno objavljen, a već je ...
više
 dobili smo srpskog jaloma predstavljena knjiga niko nije rekao da će biti lako  laguna knjige „Dobili smo srpskog Jaloma“ – Predstavljena knjiga „Niko nije rekao da će biti lako“
17.12.2025.
Promocija knjige „Niko nije rekao da će biti lako“ dr Stefana Jerotića, psihijatra i psihoterapeuta Klinike za psihijatriju UKCS i asistenta na Katedri za psihijatriju Medicinskog fakulteta Univerzite...
više
nova izdanja domaćih autora laguna knjige Nova izdanja domaćih autora
17.12.2025.
Uskoro će se na knjižarskim policama naći petnaesto izdanje modernog klasika srpske književnosti – romana „Koreni“ Dobrice Ćosića. Smeštena u vreme političkih promena i previranja srpskog građanskog d...
više
promocija knjige bilo nekad u srbiji momčila petrovića 23 decembra u knjižari delfi skc laguna knjige Promocija knjige „Bilo nekad u Srbiji“ Momčila Petrovića 23. decembra u knjižari Delfi SKC
17.12.2025.
U utorak 23. decembra 2025. godine od 18 sati, u knjižari Delfi SKC, biće predstavljena nova knjiga Momčila Petrovića „Bilo nekad u Srbiji“. Pored autora, o knjizi zanimljivih priča koje pokazuju i do...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.