Laguna - Bukmarker - Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi - Knjige o kojima se priča
Noć knjige od 6. do 8. juna
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje kaže – knjižare su uvek u modi

Nedavno objavljeno istraživanje Republičkog zavoda za statistiku pokazuje da svega 6,6% ljudi koristi internet za kupovinu štampanih knjiga, mnogo se više koristi za dostavu hrane ili kupovinu garderobe. U knjižarama kažu da im je opala onlajn prodaja. Razlog vide u većim cenama, ali uprkos poskupljenjima, fizička prodaja i dalje se drži.



Znanje nema cenu, ali je njegovo sticanje sve skuplje, barem ono neformalno. Hiljadu dinara je, ne tako davno, bila gornja cena u knjižarama, a danas početna.

Tokom pandemije oko 20% poskupeo je samo papir, i to je samo jedan od razloga što su štamparije početkom prošle godine morale da koriguju cene.

Tanja Vučković iz izdavačke kuće Laguna ne može da precizira koliko košta štampa jedne knjige, zato što na tu cenu utiče mnogo faktora – prava za koje se plaća određena suma novca, zatim pripreme za štampu, lekture, korekture, uredničko čitanje, korice, pa zatim i cena štampe, koja zavisi na kojem papiru se štampa, kakvi su priprema, kvalitet, povez i na kraju oprema knjige.

Profesor Ekonomskog fakulteta Slobodan Aćimović navodi da se iz marže, koja je razlika između prodajne i nabavne cene, po pravilu nadoknađuju svi operativni troškovi.

„Formiranje cena zavisi i od situacije na tržištu, od toga koliko ima konkurencije u pojedinim segmentima izdavaštva. Ako nema mnogo konkurencije, onda imamo, na primer, dva-tri velika igrača koji mogu da imaju dominantan položaj na tržištu. Kad god imamo slobodnu konkurenciju između takmaca na tržištu, mi imamo potpuno slobodno formiranje cena“, objašnjava Aćimović.

Čitaoci više vole da dođu u knjižaru

Podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da svega 6,6% ispitanika naručuje knjige. U samim knjižarama promet je, tvrde, ostao isti.

„Naše iskustvo govori da čitaoci ipak više vole da dođu u knjižaru i da tu kupe knjigu, po nekoj statistici svega 12–15% kupovina knjiga obavlja se putem sajtova, knjižare su uvek u modi“,  ističe Tanja Vučković.

Da će odlazak u knjižaru uvek biti u modi, pokazuje i nedavno završen Sajam knjiga, koji je posetilo više od 200.000 ljudi. Koliko se njih kući vratilo punih kesa, nema podataka.
 
Autor: Jelena Baranin
Izvor: rts.rs


Podelite na društvenim mrežama:

održan još jedan uspešan književni maraton mnogobrojni pisci predstavili svoje nove romane laguna knjige Održan još jedan uspešan književni maraton: Mnogobrojni pisci predstavili svoje nove romane
07.06.2025.
Još jedan književni maraton je za nama! Prvog dana manifestacije Noć knjige u knjižari Delfi SKC u petak 6. juna čak sedam pisaca predstavilo je svoje nove naslove. Čast da prvi stupi na binu i...
više
noć knjige još danas i sutra manifestaciju posetio britanski glumac šon bin  laguna knjige Noć knjige još danas i sutra! Manifestaciju posetio britanski glumac Šon Bin!
07.06.2025.
Noć knjige, 32. po redu, počela je u petak, 6. juna u svim knjižarama Delfi i Laguninim klubovima čitalaca u Srbiji i regionu kao i na sajtovima laguna.rs, delfi.rs i dicearena.rs. Već prvog dana v...
više
prikaz romana kari soto se vratila bestseler koji obara rekorde laguna knjige Prikaz romana „Kari Soto se vratila“: Bestseler koji obara rekorde
06.06.2025.
Novim romanom „Kari Soto se vratila“ Tejlor Dženkins Rid donosi priču o penzionisanoj teniserki koja se vraća na teren kako bi odbranila svoj rekord. Roman je prvobitno objavljen baš u trenutku kad...
više
prikaz knjige prolećna oluja pronađi svoja krila laguna knjige Prikaz knjige „Prolećna oluja“: Pronađi svoja krila
06.06.2025.
Kada ste duboko nezadovoljni svojim monotonim životom i tonete u glib učmalosti i jednolične rutine, sputani potpunim pomanjkanjem samopouzdanja, jedino što može da vas pokrene s mrtve tačke i natera ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.